Ενέργειες για το σχολικό έτος 2024-2025
- Ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών για το θεσμικό πλαίσιο και το περιεχόμενο του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη
- Επιλογή μίας δράσης (διάρκειας 10 ωρών) για κάθε τμήμα. Μπορείτε να αξιοποιήσετε τις δράσεις για το Γυμνάσιο που προτείνονται στον Οδηγό του εκπαιδευτικού και στις προτάσεις δράσεων και προγραμμάτων για την επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων του Προγράμματος Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη (https://act.digitalschool.gov.gr/draseis-enischysis-energou-politeiotitas ) ή να επιλέξετε κάτι δικό σας.
- Πρακτικό συλλόγου διδασκόντων
- Συμπλήρωση Προτύπου Ανάπτυξης Δράσεων
- Στο τέλος της σχολικής χρονιάς καταγραφή στο myschool (θα ανοίξει σχετικό πεδίο) της συμμετοχή κάθε μαθητή/-τριας στη δράση της ενεργού πολιτειότητας σε αντιστοίχιση με τα θεματικά πεδία του Προγράμματος Σπουδών.
- Χορήγηση βεβαίωσης στην οποία αποτυπώνεται η συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στη/στις δράση/εις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας (μόνο στα νήπια).
Συμμετοχή μαθητών/τριών και πλαίσιο εφαρμογής
Οι δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας πραγματοποιούνται:
Στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας (δράσεις που απευθύνονται στο εσωτερικό της σχολικής κοινότητας, όπως είναι η αισθητική αναβάθμιση του σχολείου, ο καθαρισμός του περιβάλλοντος χώρου, η βοήθεια ευάλωτων ομάδων συμμαθητών και συμμαθητριών, κ.λπ.).
Στο πλαίσιο της κοινότητας-γειτονιάς (δράσεις που απευθύνονται στην κοινότητα στην οποία ανήκει η κάθε σχολική μονάδα, όπως π.χ. είναι η φύτευση σε τοπικά πάρκα, ο εντοπισμός βλαβών σε δρόμους, η επίσκεψη και η παροχή συντροφιάς σε ηλικιωμένους/ες στο τοπικό ΚΑΠΗ, κ.λπ.).
Στο πλαίσιο της χώρας ή/και τον διεθνή χώρο (δράσεις που απευθύνονται πέρα από τα όρια της κοινότητας, όπως για παράδειγμα, αποστολή ιατροφαρμακευτικού εξοπλισμού, ειδών ένδυσης, τροφίμων προϊόντων και άλλων αγαθών σε μια δοκιμαζόμενη περιοχή, κοινές δράσεις με άλλα σχολεία της χώρας ή/και άλλων χωρών ή/και στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων κ.λπ.).
Στον ψηφιακό κόσμο του διαδικτύου (ενημερωτικό υλικό για σημαντικά κοινωνικά θέματα, δημιουργία διαδικτυακών εφαρμογών για χρήση από ευάλωτες ομάδες, εκστρατείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δημιουργία ψηφιακών δικτύων κοινοτήτων μάθησης, κ.λπ.).
Γυμνάσιο
Στο Γυμνάσιο ο/η εκπαιδευτικός, λαμβάνοντας υπόψη τις παιδαγωγικές αρχές και τους στόχους σύμφωνα με τα ισχύοντα ΠΣ, εφαρμόζει δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας ως εξής:
Στην Α ́ Ημερήσιου Γυμνασίου, στα διδακτικά αντικείμενα/μαθήματα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» για 10 ώρες και «Φυσική Αγωγή» για 10 ώρες ανά σχολικό έτος.
Στη Β ́ Ημερήσιου Γυμνασίου, στα διδακτικά αντικείμενα/μαθήματα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» για 10 ώρες και «Γεωγραφία-Γεωλογία» για 10 ώρες ανά σχολικό έτος.
Στη Γ ́ Ημερήσιου Γυμνασίου, στα διδακτικά αντικείμενα/μαθήματα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» για 10 ώρες και «Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή» για 10 ώρες ανά σχολικό έτος.
Αποτύπωση Εφαρμογής
Κατά τη διάρκεια της φοίτησής του/της σε κάθε βαθμίδα κάθε μαθητής/τρια είναι απαραίτητο να έχει ενεργό συμμετοχή σε δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας που συνδέονται με διαφορετικά θεματικά πεδία του ΠΣ «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» ανά έτος.
Στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς, καταγράφεται στο πληροφοριακό σύστημα myschool η συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στη/στις δράση/εις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας σε αντιστοίχιση με τα θεματικά πεδία του Προγράμματος Σπουδών (ΠΣ). Κατά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής βαθμίδας αποτυπώνεται η συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στη/στις δράση/εις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας σε βεβαίωση που λαμβάνει μαζί με το απολυτήριό του/της (βλ. §2.3)
https://blogs.sch.gr/mtsaousid/2022/03/23/gnorimia-me-toys-17-stochoys-tis-viosimis-anaptyxis/
Καλή Υγεία και Ευημερία
Προωθούν ενεργά υγιεινούς
τρόπους ζωής στις κοινότητές τους, οργανώνοντας και συμμετέχοντας σε
εκστρατείες ευαισθητοποίησης για την υγεία, υποστηρίζοντας την ψυχική υγεία και
ενθαρρύνοντας τη συχνή σωματική άσκηση, την ισορροπημένη διατροφή και τις προληπτικές
ιατρικές πρακτικές.
Επιδεικνύουν την ικανότητα να υπερασπίζονται την ισότιμη πρόσβαση στην
υγειονομική περίθαλψη, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρωτοβουλίες που
διασφαλίζουν ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό τους
υπόβαθρο, έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές ιατρικές υπηρεσίες, πόρους ψυχικής υγείας
και προγράμματα ευημερίας.
Διοργανώνουν εκδηλώσεις με ομιλητές που εμπνέουν το κοινό σε
θέματα υγείας και ευεξίας.
Παρουσιάζουν
μετά από ανάλυση έρευνες που συνδέουν τις επιπτώσεις της υγείας με
συγκεκριμένες χημικές ουσίες και μορφές ρύπανσης.
Προωθούν την υγεία και ευημερία στην κοινότητα και στο σχολείο με ομάδα
εθελοντών.
Παρουσιάζουν
σε μαθητικά συνέδρια στατιστικές αναλύσεις των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων
οργανώνοντας δράσεις πρόληψής τους.
Δράση για το Κλίμα
Προωθούν
ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής,
υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου,
προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις
κοινότητές τους.
Συμμετέχουν σε
έργα που επικεντρώνονται στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας στο κλίμα,
υιοθετώντας και εφαρμόζοντας δράσεις προσαρμογής στις επιπτώσεις της κλιματικής
αλλαγής, όπως η δημιουργία πράσινων χώρων, η βελτίωση της διαχείρισης των
υδάτων και η προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών.
Γυμνάσιο
Διεξάγουν έρευνα για να προτείνουν συγκεκριμένους τρόπους για τη μείωση των
εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην κοινότητά τους, παρουσιάζοντας τα
αποτελέσματα σε δράσεις ευαισθητοποίησης και προωθώντας βιώσιμες πρακτικές.
Αναλύουν μελέτες περίπτωσης για την επικινδυνότητα των καταστροφών λόγω
κλιματικής αλλαγής και διοργανώνουν δράσεις ενημέρωσης στην κοινότητα.
Συμμετέχουν ενεργά σε προγράμματα ανθεκτικότητας στο κλίμα, προωθώντας
πράσινες υποδομές, σχολικούς κήπους και βιώσιμες γεωργικές πρακτικές, με
παράλληλες εκπαιδευτικές δράσεις για μαθητές μικρότερων ηλικιών.
https://act.digitalschool.gov.gr/actions/klimatikoi-presveftes-gia-tin-prolipsi-se-kafsones-pyrkagies-plimmyres-kai-seismous/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου