Δίνονται δύο ομάδες ερωτήσεων Α και Β.
Η ομάδα Α περιλαμβάνει πέντε ερωτήσεις ( 5 ) από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις τρεις ( 3 ).
Η ομάδα Β περιλαμβάνει τέσσερις ερωτήσεις ( 4 ) από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις δύο (2). Οι ερωτήσεις μπορούν να αναλύονται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα.
Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με τέσσερις (4) μονάδες (4 Χ 5=20).
Η Ομάδα Α περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν τη γνώση και την κατανόηση της ιστορικής ύλης που διδάχθηκαν οι μαθητές/τριες (εξήγηση ιστορικών όρων και εννοιών, περιγραφή ή ταξινόμηση ιστορικών γεγονότων, φαινομένων ή περιόδων, κατανόηση ή συνοπτική απόδοση του περιεχομένου μιας γραπτής ή εικαστικής ιστορικής πηγής, κατανόηση και περιγραφή των σχέσεων που υφίστανται ανάμεσα σε διαφορετικά ιστορικά γεγονότα, φαινόμενα κ.λ.π.).
Η Ομάδα Β περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν την ικανότητα των μαθητών/τριών να αναλύουν στοιχεία και σχέσεις, να αξιολογούν τη δράση προσώπων ή ομάδων με βάση συγκεκριμένο κριτήριο, να συνθέτουν ιστορικά δεδομένα.
Στη Γ` τάξη Γυμνασίου μπορεί να τίθεται και ερώτηση που αναφέρεται στη διάκριση ανάμεσα στην αντικειμενική ιστορική πληροφορία και στην υποκειμενική γνώμη που εκτίθεται σε μια ιστορική πηγή κ.λ.π.
Και στις δύο ομάδες ερωτήσεων μπορεί να δίνεται στους/στις μαθητές/τριες φωτοτυπημένο ιστορικό υλικό προς επεξεργασία. Το υλικό αυτό δεν είναι υποχρεωτικό να προέρχεται αποκλειστικά από το σχολικό τους βιβλίο.
Ενδεικτικά αναφέρουμε :
Στην Α’ Ομάδα μπορεί να υπάρχουν ερωτήσεις:
α)ανάλυσης ιστορικών όρων πχ «θέματα» ( Ιστορία Β’ Γυμνασίου ), » Εγκυκλοπαίδεια» ( Γ’ Γυμνασίου )
β) αντιστοίχησης ( πχ πρόσωπα με ιστορικά γεγονότα, συνθήκες ή συντάγματα ή ιστορικά γεγονότα με χρονολογίες, πρόσωπα με την ιδιότητα ή την προσφορά τους στο ιστορικό γίγνεσθαι )
γ)Σωστού ή Λάθους / συμπλήρωσης κενού.
δ) σύντομης ανάπτυξης ή σχολιασμού ιστορικής πηγής – παραθέματος.
Στη Β’ Ομάδα μπορεί να υπάρχουν ερωτήσεις :
α) Συσχέτιση ιστορικών γνώσεων με τις πληροφορίες ενός ή περισσοτέρων ιστορικών πηγών
β) Σχολιασμός γελοιογραφίας, ζωγραφικού πίνακα, χάρτη κλπ με συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα ή πρόσωπα, ιστορικά σταυρόλεξα.
γ) Διάκριση ανάμεσα στην αντικειμενική ιστορική γνώση και τις υποκειμενικές απόψεις που αναφέρονται μέσα σε κάποια ιστορική πηγή.
δ) Σύγκριση δράσης ανάμεσα σε δύο πολιτικά πρόσωπα ( πχ Τρικούπης- Δηλιγιάννης, Ελ. Βενιζέλος- βασιλιάς Κωνσταντίνος Α’ ) , διαφορές – ομοιότητες μεταξύ διπλωματικών εγγράφων ή Συνταγμάτων .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου